Săptamâna Educației Globale

Forme de comunicare și informare globale

Educația Globală se concentrează pe drepturile omului, înțelegere internațională și cooperare, pace, durabilitate și încurajează solidaritatea, dialogul intercultural și învățarea de la egal la egal.

Elevii și cadrele didactice de la Liceul cu Program Sportiv Suceava au marcat evenimentul cu scopul de a dezvolta o comunitate de învățare în care se încurajează cooperarea, toleranța și în care să se dezvolte abilități pentru o cetățenie globală participativă. Beneficiari au fost elevii și profesorii școlii, aceștia propunând și participând la activități diverse și interesante.

La ciclul primar, sub coordonarea doamnelor învățătoare, copiii au fost participanți activi ai unor proiecte în care imaginația, creativitatea, bucuria de a se implica, de la mic la mare, au fost elementele cheie.

Activitățile desfașurate au fost următoarele:

  1. Arborele diversității”-coordonator prof. Harasemiuc Laura

Elevii clasei a-VI-a de la Liceul cu Program Sportiv Suceava au marcat evenimentul realizând o dezbatere și o expoziție de postere cu tema „Copacul diversității” sub coordonarea dnei prof. Harasemiuc Laura. Activitatea a avut ca scop familiarizarea elevilor cu semnificaţia zilei de 16 noiembrie, Ziua Internaţională a Toleranţei, marcată anual pentru a îndemna omenirea la înţelegere și respect reciproc. Totodată, această zi are menirea de a reaminti omenirii că intoleranţa este generatoare de violenţă şi îndeamnă comunităţile sa trăiască în pace şi respect. Toleranţa înseamnă, în esenţă, acceptarea şi aprecierea bogăţiei şi diversităţii culturale, a formelor de expresie, capacitatea de a recunoaşte şi respecta convingerile altora. Este responsabilitatea care susţine drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, democraţia şi statul de drept. Este cel mai puternic fundament pentru pace şi reconciliere, un principiu de bază al democraţiei şi dezvoltării durabile, implicând respingerea dogmatismului şi absolutismului şi asigurând supravieţuirea societăţilor multietnice şi multiculturale. Înseamnă, totodată, îngăduinţă, indulgenţă, răbdare, şi se poate exprima la orice nivel, de la individ, la stat.

  • ,, Jocuri, jucării, copilărie”-coordonator prof. Șuleap Irina .

Elevii clasei pregatitoare s-au alăturat celor care doresc să-și reconsidere obiceiurile și modul de viață, gândirea lor de consumatori și să găsească noi căi de educație și de socializare. Astfel, din materiale reciclabile:  fire de aţă, hârtie, lipici şi culori au realizat figurine, colaje, măști, animaluțe, jucării simple care le-au adus multă bucurie.

  • “Citind putem schimba lumea”-coordonator prof. Adomniți Maria

Plecând de la sintagma ,,Sunt o parte a tot ceea ce citesc”  elevii clasei a VIII a au desfasurat activitati legate de importanta lecturii, activitati in parteneriat cu bibioteca Liceului cu Program Sportiv.  De ce? Pentru că lectura este o activitate care îţi lărgeşte perspectiva asupra lumii, sprijină dezvoltarea personală dezvoltă imaginaţia şi hrăneşte spiritul flămând de cunoaştere, toate în acelaşi timp. Scopul activității : Cultivarea în rândul elevilor a plăcerii de a citi şi conştientizarea importanţei pe care o are lectura în construirea şi desăvârşirea personalităţii lor. Competențe specifice:

– Încurajarea şi stimularea interesului elevilor pentru lectură;

– Încurajarea exprimării libere a impresiilor şi sentimentelor generate de lectură;

– Cultivarea lecturii de plăcere;

– Formarea unor criterii proprii prin care elevul să distingă singur ce şi când să citească;

– Crearea unui mediu educaţional care să stimuleze lectura şi dragostea de carte. Coordonatori prof. Adomniti Maria și dnul bibliotecar Chiricheș Gabriel.

  • “Natura pentru viață și viața pentru natură”-coordonator prof. Macovei Anca

Elevii clasei a IX-a B au desfășurat activități de ecologie și protecție a mediului înconjurător, în cadrul proiectului „Natură pentru viață și viață pentru natură”, atât în spațiile școlare aferente cât și în alte locații.

Acest proiect își propune să antreneze elevii în diverse acțiuni: drumeții în parcuri și împrejurimile localității, ecologizarea spațiilor din grădina școlii. Proiectul „Natura pentru viață și viață pentru natură” nu vizează doar protectia mediului înconjurător, prin reamenajarea parcului și actiuni de plantare de flori, ci dezvoltă atitudini, creează comportamente, dezvoltă creativitatea elevilor, spiritul de lucru în echipă.

Intentia noastra este de a promova exemple de bune practici, atât din zona formală cât și din cea nonformală, care să contribuie la creșterea gradului de conștientizare a nevoii de solidaritate și de valorizare a diversității prin dezvoltarea cetățeniei globale.

CPPE prof. Vasiliu Aniela

https://padlet.com/vasiliuaniela/qidh6pr5oi1fm5bu

SEG Arborele diversitatii cls a 6 a A

SEG Ecologizare

SEG I am a reader
SEG Jocuri, jucarii, papusi
SEG Jocuri, jucarii, winners